Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!
Fallout 76
Fallout 76 yra žaidimas, įvertintas Pipedijos Gameland'o. Mes garantuojame kokybišką ir aiškų įvertinimą be jokių naxui ir makaronų kabinimų! |
Fallout 76 - naujesnė plačiai žinomo Fallout žaidimo versija, skirta žaidimui kaip multiplayer, online. Nedaugelio mėgstama, o tie kas šitą žaidimą mėgsta - tai nelabai sugeba skirti Fallout nuo kokių nors kitų multiplayer geimų, nes išties šitas Fallout nuo kitų multiplayer geimų nelabai ir tesiskiria.
Lyginant su senesnėmis Fallout versijomis, šis geimas pasižymi pertekline politkorekcija ir praktiškai nuliu siužeto. Tiesa, kai kurie multiplayer daužymųsi mėgėjai gali pasakoti, kad siužetas ir visokios ten istorijos čia irgi yra, ir dar labai geros, ir jų labai daug, bet realiai tai tos istorijos čia yra tame pavienio elemento lygyje, kur maždaug "padaryk tą" (pvz., pastatyk kažkokį fufelį ar surask kažkokį šūdą) ir viskas. Žodžiu, tos "istorijos" dažnai netgi netempia iki minimalios semiotikoje taikomos pasakojimo trejybės, t.y., tai net istorijomis negali vadintis.
Vizuali Fallout 76 dedamoji
Bendrai imant, Fallout 76 savo išvaizda gerokai primena tą patį Fallout 4, jeigu tenai būtų pašalinti visokie durni bugai, jisai būtų su gerokai pataisytu grafiniu varikliu, pagerintomis tekstūromis, patvarkytais NPC monologais, dėl ko jie atrodo skirtingesni, daugiau visokių elementų ir panašiai, dėl ko žaidime jau nebesijaučia, kad viskas yra generuota iš tų pačių elementų ir todėl visur vienodos spintos, kėdės, durys, sienos ir taip toliau, kaip kad būdavo seniau.
Sutvarkytas ir vienas iš labiausiai užknisančių Fallout 4 grafinių bugų, kur lietus eidavo kiaurai bet kokias pastatų lubas ir viskas būdavo šlapia, net kai negalėdavo būti šlapia. Dabar jau vanduo teka tik ten, kur reikia. Kitą vertus, dienos etapų pokyčiai kažkokie per staigūs - pvz., šviesus vakaras pereina į naktį vos per kelias sekundes, akyse tiesiog. Tai kelia nenatūralumo jausmą.
Vienok truputį persistengta su spalvomis, jos išryškintos tiek smarkiai, kad geimas jau truputį primena Barbie pasaulį. Su klasikiniais Fallout 3 ir Fallout New Vegas čia jau tikrai jokio vizualinio tęstinumo įspūdžio. Net nelabai panašu, kad išvis kokia tai branduolinė katastrofa buvo. Kitą vertus, tų vizualinių sąsajų mažokai buvo likę jau ir Fallout 4, tai čia tiesiog tik dar pablogėjo ir sumažėjo to falautiško stiliaus.
Šiaip tai grafikos variklis yra vienareikšmiškai modernesnis ir atrodo tikrai geriau už Fallout 4, jau nekalbant apie senesnes versijas, bet štai tos pilkos atominėmis dulkėmis apneštos senųjų Fallout dvasios nebeliko.
Skirtumai ir panašumai su Fallout 4
Daugelis bando palyginti Fallout 76 su ankstesniais žaidimais, ypač su Fallout 4, kuris turi tos pat serijos (nors kiek ankstesnį) grafinį variklį, o ir šiaip kurtas su mažesniu laiko tarpu, taip kad daugeliui atrodo panašokas. Su senesniais geimais, kaip kad Fallout 3 ar Fallout New Vegas čia nelyginsim, nes skirtumai per daug jau dideli.
Žaidimo pradžia
Kaip ir galima buvo tikėtis, Fallout būdingas nesąmoningai ilgas geimo konfigūravimas ir intro čia buvo dar labiau padidinti ir pailginti - dabar literaliai apie valandą ar dvi tenka užsiimdinėti kažkokiais šūdais, tampyti veidą, keičiant nosies ilgį ar smakro atsikišimą ir paskui beprasmiškai vaikščioti po voltą, pakolei iš jo išlįsi, nežinant ar nepraleisi kokio tai svarbaus dalyko, ar nepraleisi. Kaip ir anksčiau, tai užpisa, tik kaip įprasta su kiekviena nauja Fallout versija, padaryta, kad užpistų dar labiau.
Valdymas
Lyginant su ankstesniais Fallout, valdymas dar pablogėjo - pvz., statant namą, vieni elementai pasirenkami, per meniu vaikštant Z ir C raidžių klavišais, o kiti - rodyklėmis. Kodėl taip padaryta - rišlaus paaiškinimo nėra, nes matomai tiesiog nu kodėl gi dar daugiau neprišikt į valdymą. Absurdiškas tab klavišo naudojimas vietoje esc - kaip buvo, taip ir liko, tik gal dar truputį pablogėjo, nes dabar jau ir tab ne visada suveikia.
Kad būtų įdomiau, atskiras išėjimas į bendrą meniu - su klavišu Z. Kodėl tam netinka Esc - niekas nežino.
Žodžiu, jau įprastu tapęs Fallout kūrėjų polinkis suvelti ir sušikti valdymo mygtukus čia pasireiškė naujais pasiekimais.
Atsilupusi fizika ir magija
Esminiai daugelio pastebimi skirtumai - Fallout 76 dar labiau atšoka nuo fizikinės realybės, čia jau Žemėje atsiranda kažkokie dibilų išgalvoti nauji elementai, chloras biriu pavidalu (maišuose) ir taip toliau.
Ginklų durnumas nelabai pataisytas, lygiavamzdžiai šratais šaudantys šautuvai ir toliau gali turėti duslintuvus, bet užtat yra ir geresnių fyčerių, pvz., toksai kliedesys, kaip šovinių dėtuvės, kurios padidina prieššarvines kulkų savybes. Apie tokias magines nesąmones, kaip vampyrizmą turintys ginklai ar pan., tai jau matyt išvis neverta nei šnekėti.
Nauji monstrai ir priešai
Pridėta naujų monstrų, pvz., skraidančių drakonų, bet nebūtinai tie monstrai ką nors pagerina. Ant kiekvieno kelio kampo stovi žalios spalvos suakmenėję žmonių lavonai, kurie tipo suakmenėjo nuo kokio tai branduolinio sprogimo gal. Žodžiu, dar vienas šyvos kumelės briedas kažkoksai. Arba, pvz., kokie tai bomžo pavidalo žmogaus didumo kurmiai-šachtininkai, kuriuos sugalvojo išvis matyt kokia tai girta karvė, kuri Fallout net nežaidė.
Absurdiškai įvairiose vietose randasi būreliai kiniškų robotų, kuriems nėra iš kur atsirasti, nes pagal scenarijų tai branduolinis karas su Komunistine Kinija pasibaigė senų seniausiai, prieš kelis dešimtmečius.
Jei kam netyčia ir galėtų kilti įspūdis, kad čia koksai tai post-apokaliptinis pasaulis, tą įspūdį labai staigiai pašalina automatiškai generuojami multiplayer eventai, bei tokie šūdini multiplayer žaidimui skirti padarai, kaip kažkokie stebuklingai besirandantys kažkokie Legendary bomžai, kurie pypsi visokiais garsais ir kuriuos reikia surasti ir nušauti, kad gautum iš jų kokį tai Legendary ginklą.
Sovietinės mašinos
Geimo kūrėjai pagailėjo pinigų samdytis 3D dizainerius ir kažką kurti patys, tai nemažai tekstūrų ir 3D modelių prisipirko iš kur papuola. Gal tai nebūtų blogai, bet tokiu būdu geime atsirado rusiški KAVZ-685 modelio autobusai bei MAZ-543 gaisrinės mašinos. Tai tiems, kas gyvenę SSRS ar Rytų Europoje, šitai daro labai nekokį ir šleikštų įspūdį, nes čia jau akivaizdi, atvira ir visiškai šūdina chaltūra.
Namų ir gyvenviečių statyba
Jau Fallout 4 įvestas namų statymas čia iš dalies pataisytas, bet iš dalies tik dar labiau sugadintas. Pataisytas dėl to, kad galima statyti tik vieną gyvenvietę - keista, bet apribojimas padaro žaidimą įdomesniu. Truputį pataisyti statybos bugai, nors ne iki galo (kai kuriuos elementus panaudojant, paskui pastato neįmanoma perstatyti, nenugriaunant didesnės pastato dalies).
Kartu klaikiai apribotas gyvenvietės pastatų ir išvis visų daiktų kiekis, plius dar apribotas ir bendrai kaupiamų daiktų kiekis, ir taip toliau - iki to dydžio, kur nuolat nėra kur dėt dalykų, nes nėra vietos, nors medžiagų ir daiktų trūksta. Taigi, nieko sudėtingo pastatyti nėra įmanoma.
Puikus siurprizas: kadangi geimas yra online ir jokios parsisiunčiamos versijos nėra, tai jokių modų, kurie nuimtų durnus apribojimus, neina susidėti. Todėl durni apribojimai veikia ir viskas.
Tuo pat metu visokių šiukšlių pardavimas padarytas labai komplikuotu, nes prekių rūšių baisiai daug, kaip sakant - tūkstančiai skirtingų SKU. Tai jei nori tą šlamštą parduoti, tai reikia geras dešimt minučių spaudyt mygtuką, kol gausi kokius tai 200-300 kapsų. Kodėl taip šūdinai padaryta - niekas negali paaiškinti, o Bethesda, kaip įprasta, bybį dėjo.
Bobbleheadai, žurnalai, knygos ir perkai
Bobbleheadai, kurie normaliai pridėdavo perkų, dabar padaryti taip, kad veikia kaip, atsiprašant, žurnalai - t.y., truputį paveikė ir išsibaigė. Knygų, kurios pridėtų levelio - išvis nebeliko. Taip pat nebeliko jokių perkų, kurie gaunami už tai, kad kažką smarkiai darai, pvz., daug kažko šaudai ir panašiai.
Taigi, dabar augimas tiktai pagal korteles ir levelius, kurie gaunami pagrindinai iš kažkokių užduočių, o užduotys pagrindinai tos multiplejerinės ir nuolat tos pačios.
Leveliai, RPG šūdai
Labiausiai naujus žaidėjus nervina "patobulintas" žaidėjo levelio auginimas, kur atsirado keistos perkų kortelės, kurias reikia iš kažkur rinkti, jas kaip tai levelinti, o tada dėtis į kažkokias krūvas, kur jas galima kaip tai kaitaliotis, ir taip galima labai lengvai ir netgi pusiau netyčia pasidaryti, pvz., 2 vienodus atrakinimo perkus, tačiau panaudoti galima tik vieną perką, todėl kitas perkas negali būti panaudotas, todėl jūsų levelio perkų taškai lieka išmesti į šikną. Ir nors jau praėjo 6 metai, šitokie šūdai vis dar nepataisyti, nes Bethesda, kaip žinia, bugų netaiso, nes yra aukščiau viso šito.
Bendrai tai bugai lenda ir per kitus galus - pvz., jei vienu metu suveikia keli tą patį parametrą veikiantys fyčeriai, tarkim, ginklas su vampyrizmu augina gyvybę žaidėjui ir kokia tai mutacija duoda gyvybės augimą - abu šitie daiktai tarpais užblokuoja vienas kitą, nes abu kreipiasi į tą patį gyvybės parametrą, todėl tarpais išvis nustoja veikti.
Pipedijos recenzija
Mūsų vertinimas:
- Grafika: - 20/25 - Galime su modais atnaujinti rūdis, šūdus ir netvarką, bet ir originaliai neblogai, biški geresnė nei 4-toje dalyje, bet beveik tas pats
- Muzika: - 25/25 - Stebėtina, kai tokiam geimui iš senų archyvų ištraukiama tokia gera muzika, net yra perkeliama į Fallout 4, kur visai gerai, net nuostalgiškai klausoma
- Playstory: - 10/25 - Istorija, kad liko vieni robotai ir drakonai, bet paskui žaidėjams buvo nusileista ir pridarė keletą NPC, kurie nekordinuoti ir žiūri į "dangų" kalbėdami, šūdinai kaip ir be NPC, taip ir su NPC, galima (o ir reikia) pirkti atskirą servo vietą, kur žaidžiama beveik kaip be multiplejerio, reikalinga mokėti už bedugnį chlamo krepšį ir palapinę
- HUD/Interfeisas - 20/25 - Nu čia bent kažką sutvarkė - su PA dabar galima atjungti akvalango interfeisą, ir pipboy galima keisti, map neblogas
Galutinis vertinimas: 75/100