Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!
Du gaideliai
Du gaideliai - pagarsėjęs vaikiškas eilėraštukas-dainelė, vienas populiariausių vaikiškos tautosakos tarpe, ypačiai todėl, kad neturi vienareikšmiškai matomo kontraversiško pavidalo, būdingo tokiems eilėraščiams ar skaičiuotėms, kaip Sėdo kiaulė į taksi ar Lipo žydas kopėčiom.
Dainelės tekstas
- Du gaideliai, du gaideliai baltus žirnius kūlė,
- Dvi vištelės, dvi vištelės į malūną vežė
- Ožys malė, ožys malė, ožka pikliavojo,
- O ši trečia ožkytėlė miltus nusijojo
- Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė,
- Saulė virė, saulė virė, Mėnesėlis kepė
Semiotinė analizė
Nors dainelė turi akivaizdų seksualinį kontekstą, kurį demonstruoja nuolatinis dviejų lyčių pasikartojimas, ji gerokai įdomesnė, nei galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
Pabandykim nuosekliai paanalizuoti visą eigą:
- Du gaideliai, du gaideliai baltus žirnius kūlė, - Gaideliai aišku yra vyrai, o kulti - tai pisti (žr. tokią ryškią falinę simboliką), tačiau įdomu, ką jie kūlė - ogi žirnius. Galime pastebėti aiškią asociaciją su pupomis, kurios tautosakinėje sąmonėje reiškia didžiųjų lytinių lūpų puseles, tačiau įdomu, kad žirniai - vyriški. Galėtume šitai atmesti, kaip klaidą, tačiau palikime sau įtarimą dėl homoseksualumo simbolikų (nors aišku, vargu ar vertėtų nagrinėti kaip įrodymą marginalinį rusų kalinių žargoną). Matome, kad gaideliai du, tad ir kūlė greičiausiai vienas kitą.
- Dvi vištelės, dvi vištelės į malūną vežė - Vištelės - be abejonės moterys. O jei pažvelgtume į procesą giliau, užduotume klausimą, "kaip vežė?". Žinoma, kad įkinkytos, o kaip atrodo įkinkyta moteris? Žinoma, kad šuniuko pozoje, jei su vyru. Bet gi dvi moterys jau primena kitus salykus - kad ir liaudišką žaidimą kūliais ristis (kai dviese viens kitą laiko už pėdų rankomis ir ritasi kūlversčiai), o tai jau ne kas kita, kaip tipinis lesbiečių 69.
- Ožys malė, ožys malė, ožka pikliavojo, - Ožys aišku mala, judesys ganėtinai būdingas, o dar galime prisiminti ir tai, kad grūdai beriami į skylę. Ožka gi pikliavoja[1]: pakrato grūdus (sėklas!), kad šie tolygiau byrėtų - irgi būdingas judesys. Taigi, šioje eilutėje matome lytinį aktą visame gražume.
- O ši trečia ožkytėlė miltus nusijojo - Ir štai kur įdomumas: kas per ožkelė, ką ji čia daro, kaip ji įsiterpia į visą ožkos ir ožio seksą? Galėtume naiviai spėti, kad ši gali būti tiesiog poetiška aliuzija į vaikus, atsirandančius iš sekso, tačiau miltų sijojimas (vėl tas pats judesys) prieštarauja šiai prielaidai: atsiradęs pasakojime, vaikas greičiau būtų perteiktas, kaip maiše sėdintis padaras ar iškeptas pyragas, bet niekaip ne seksualinio proceso dalyvis. Taigi, grupinis seksas akivaizdžiai šiam eilėraščiui nesvetimas.
- Musė maišė, musė maišė, uodas vandens nešė, - Gi čia jau prasideda įdomybės: musė yra moteris, bet maišymas (šaukštu ar mentele) - tipiškai vyriškas veiksmas, ryški falinė simbolika. Tuo tarpu uodas, nešantis vandenį (kibiruose - vaginaliniuose simboliuose) - gal netgi dar aiškesnis personažas, juolab, kad uodas yra tipinis pasakaičių vyras, turintis snapą - falą. Taigi, seksas, kuriame partneriai susikeičia vietomis: moteris iš kažkur gauna falą, kuriuo pisa vyrą.
- Saulė virė, saulė virė, Mėnesėlis kepė - Jau kosminis, Visatos bruožus nusakantis simbolizmas, užbaigiantis visą pasakojimą: Saulė - moteris, verda puode (vaginalinė simbolika), tuo tarpu Mėnulis - vyras, demonstruojantis, tarp kitko, senovišką žodžio kepti simbolizmą: kepa - pašauna krosnin, kur krosnis vėlgi vagina, o ližė, kuria pašaunama - penis.
Kaip matome iš netgi visai paviršutinės analizės, "Du gaideliai" - tai ne šiaip vaikiška dainelė, o trumpa lietuviška kamasutra, simboliškai aprašanti populiariausius lytinių santykių būdus ir pabrėžianti, kad visa pasaulio sandara yra susijusi su seksu.
Liaudiškos parodijos
Yra nemažai dainelės versijų, šiuo pavidalu perpasakojančių visiškai kitus įvykius, kas puikiai demonstruoja šiosios populiarumą ir lietuviškai pasąmonei būdingą universalų seksualinio konteksto suvokimą ir pritaikomumą visoms įmanomoms situacijoms:
Komunistai
Senoje dainelėje apie komunistus - jau atvirai perteikiamas seksualinis simbolizmas:
- Du gaideliai, du gaideliai
- Baltus žirnius kūlė
- O Paleckis su stribokais
- Po maskoliais gulė
- Musė maišė, musė maišė
- Uodas vandens nešė
- Nes nukrušti komunistai
- Nusiprauti prašė
- Ožys malė, ožys malė
- Ožka pikliavojo
- O lietuvių komunistai
- Laisvę prauliojo
Išgertuvės
Naujesnių laikų dvieilis:
- Du gaideliai, du gaideliai samagona gėrė!
- Dvi vištelės, dvi vištelės pro balkona vėmė!
- Ožys gėrė,ožka gėrė pensija pragėrė!
- O ši trečia ožkytėlė irgi "džiuobkę" ėmė!
- Musė pjaustė, musė pjaustė!
- Uodas dešrą nešė!
- Saulė pylė, saulė pylė!
- Mėnesėliui smigė!
Velykos
Velykinis sveikinimas, rodantis akivaizdžiai seksualinius, bet homoseksualius santykius:
- Du gaideliai žirnius kūlė, jų kiaušiniai susidūrė! Pirmą dieną mėlynavo, antrą dieną pažaliavo. Mainėsi visom spalvom! Su Velykom! Su šventom!
"Du Gaideliai" Klaipėdoje
"Du Gaideliai" buvo viena nuostabiausių vaikų kavinių Klaipėdoje, būtent netgi pati gražiausia ir smagiausia, lenkusi gerokai ir nemenkai netgi garsųjį Vilniaus Nykštuką. Tai anokia vertelga Gražina Kozlovskienė-Genė, dabarties tenais įkurtos šėryklos "Kytė" savininkė, suvandalizavo visą interjerą, sunaikino ten buvusias freskas ir išgriovė netgi legendiniu tapusį fontanėlį[2]. Tai dabar tenai yra skylė, apie kurią lankytojai neretai atsiliepia, kad pavalgius, ištiko viduriavimas ir vėmimas. Tai gal ir gerai, kad vaikų žmonės ten neveda.
Visokie šaltiniai beigi nuorodos
Tai čia žemiau pavardinti visokie šaltiniai beigi nuorodos straipsnio melagingumui paneigti arba patvirtinti. Pipedija niekaip negali garantuoti ar atsakyti, kad nuorodose surastas turinys neatitiks tiesos irba melo.