Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!


Wolfenstein 3D

Iš Pipedijos - durniausios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Tai va galima ir už kampo slėptis - "tikras" 3D. Išties tai nieko panašaus, nes čia tik viena iš geimo užsklandų.
Čia vat maždaug toksai tikras vaizdas žaidžiant, nors kai kuriuose leveliuose yra gal ir vos vos gražesnių interjerų.
Čia toksai ID Software bajeriukas iš geimo - jei nesusimokėsi, tai viską tau ištrins (joke). Žiū infliacijos beveik nėr, kiek kainavos 50 baksų, tiek ir dabar panašiai nauji geimai kainuoja

Wolfenstein 3D - pirmas pats geimas, kur buvo pirmo asmens šūteris, skirtas PC tipo kompiuteriams. Išleistas buvo 1992 metais, sugebėjo eiti ant PC AT kompiuterių, turinčių 80286 procesorių. Ir visai gerai ėjo, be stabdymų.

Visa Wolfenstein 3D esmė - vaikščioti po koridorius ir šaudyti nacių kareivius, kurie po truputį vis baisesni. Tai žodžiu, nuo šito geimo praktiškai ir prasidėjo visi kiti šūteriai. Aišku, gal ne vien nuo šito, bet šitas buvo labai esminis visame šitų geimų žanre.


Žaidimo istorija ir netikras 3D

Wolfenstein 3D geimas buvo labai paplokščias, reali ekrano rezoliucija tebuvo 320x200, tiesa, spalvų palaikė netgi 256, taip kad visgi vaizdas buvo bent jau panašus į kažkokį tai vaizdą. Ale anais laikais ant normalaus kompo - tai atrodė kaip koksai stebuklas, nes iki tol 3D buvo paplitęs labai menkai. Priešai būdavo kaip dydį pagal nuotolį keičiantys animuoti 2D spraitai, atsisukę į žaidėją priekiu. Panašūs spraitai vėliau būdavo naudojami ir daugelyje kitų geimų.

Vienas techninis niuansas: kadangi normalų 3D suemuliuoti ant tokių kompų buvo praktiškai neįmanoma, tai programeriai sugalvojo haką - realiai erdvės skaičiavimus daryti simuliuoti tik 2D plokštumoje, tuo tarpu visą kitą supaprastintais būdais transformuotiant vertikalių sienų. Tai paskui buvo ir programuoti lengviau - visi Wolfenstein 3D požemiai tėra tiesiog 2D planai, kurie labai greitais ir paprastais algoritmais paverčiami į 3D erdvę. Tai dėl tokio emuliavimo dar kartais sako, kad išties tai čia buvo ne visai tikras 3D, o tiktai 2,5D, žodžiu, toksai ne iki galo erdviškumas.

Tai atitinkamai ir žaisti gaudavosi - slysčiojant grynai horizontaliai, be jokių ten vertikalių judesių. Tai šituo slysčiojimu žaidimas visiems labai įsiminė, o todėl kai paskui pasirodė Doom, kuriame buvo normali 3D erdvė, tai buvo jau dar naujas įspūdis.

Kas dar įdomu - jau vėlesniais laikais, apie 2009 metus kažkoksai hakeris sugebėjo nuportinti Wolfenstein 3D ir ant IBM PC XT antros kartos kompiuterio, kur buvo 8088 procesorius ir CGA grafika. Tiesiog dar labiau sumažino spalvų skaičių ir pašalino specifines 80286 instrukcijas, ir visvien geimas dirbo. Tai gana ryškiai parodė, kad kaip tam laikui toksai 3D simuliavimo metodas buvo visai geras, ir kad išties tokio tipo geimai galėjo atsirasti ir dešimtmečiu anksčiau.


Pirmieji 3D geimai

Turint omeny, kad pirmas 3D geimas buvo toksai Maze War, sukurtas dar 1973, o paskui dar buvo ir 1981 sukurtas 3D Monster Maze, skirats ZX Spectrum platformai, o paskui buvo ir dar keletas kitų 3D tipo geimų, tai gal išties Wolfenstein 3D nebuvo baisi inovacija, bet visgi buvo naujiena.