Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!


Fotografavimas

Iš Pipedijos - durniausios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Tai labai juokinga būna, kai koks nupiepęs fotodročeris Pipedijos paskaito ir aiškina paskui, kad Pipedija apie fotografiją nusišneka...

Fotografavimas visoks būna - ir šiaip vakarėliuose, ir meninis, ir pornografinis - kaip kam patinka! Bet čia jau norim pasakyt, kad norint fotkint, reikia ir suprast, ką fotkini, ir kaip fotkini, nes ne fotoaparatas svarbiausia, o žmogus, katras jį rankose laiko. Nes neretai būna, kad koks lopinys nei nuotraukos padaryt moka, nei fotiko rankose nulaikyt, daro nevykusias nesąmones ir paskui dar naglai aiškina - "aš taip MATAU"! Tai jei esat toks lopinys ar, tiksliau kalbant, fotosmauklys - tai galit toliau ir neskaityt...

O tai kas nori pasimokint bent minimaliai, kad nustotumėt eiliniu fotodročeriu būt, tai čia norim pasakyti kelis svarbius dalykus. Visko aišku neišpasakosim - apie kompozicijas visokias, spalvas ir taip toliau - čia jau knygas pirkit ir skaitykit, ale bent kažką visvien.


Meniniai dalykėliai

Ar sutelpa į kadrą?

Tai viena dažniausių klaidų būna, kai nuotrauka lyg ir gera būtų, ir kadras lygtais būtų pagautas, o į kadrą - pyst ir netelpa! Tai ten kokį žmogų fotkinant, dalis veido nesutilpo, tai ten grupę žmonių fotkinant, dalis tik per pus tilpo, tai ten bažnyčią fotkinant - netilpo bokštai, tai ten dar kažką... Taip ir gaunas šūdinos fotkės.

Tai vat visad stenkitės, kad geriau jau į kadrą tilptų daugiau, nei reikia, negu kad vos vos kažkas netilptų. Nes jei tilpo per daug - tai paskui nukarpyt kompe galima. O jei netilpo - tai jau netilpo. Be to, bent pradžioj venkit fotkint storų žmonių, nes jie į kadrą netilps ir iš toli.

Kompozicija

Čia jau labai navarotnas dalykas, meninis. Ale betgi yra taip, kad nuotraukoje visad kažkurie daiktai svarbūs, o kiti - nieko nereiškia. Tai stenkitės, kad kažkas, kas yra svarbiausia - tas ir kadre užimtų svarbiausią vietą. Bet svarbiausia vieta - nebūtinai per vidurį. Tai tiesiog tokia vieta, kad kažkas matosi, kaip svarbiausias. O iš to, kad yra svarbiausias - išplaukia ir tai, kad atatinkamai yra ir kažkas, kas yra nesvarbus. Tai pasistenkite, kad tas, kas yra nesvarbu - irgi matytųsi ir kontrastuotų vizuališkai su tuo, kas yra svarbus. Dalis vaizdo turi būti fonas, o esminis daiktas - turi būti iš to fono išsiskiriantis ir savo buvimu sukuriantis visą savo aplinką. Tai vat iš esmės ir vadinas kompozicija. Tiesa, dar ten tokis dalykas yra, kur aukso pjūvis vadinasi ir horizontalių bei vertikalių santykis, bet čia jau aukštosios materijos, tai nesigilinkim...


Objekto išskyrimas ir kontrastas

Tai čia pratęsiant tą kompozicijos temą - pavyzdžiui, įsivaizduokit, kad matot nukritusį rudeninį medžio lapą raudoną, labai gražų. Ir norit jį nufotkint, taip kad fotkė gautųsi graži, kaip pas kokį Pbg. Tai kad ir koks gražus jis jums atrodys, jei fotkinsite tarpe kitų lapų - nieko jums nesigaus, nes tas lapas pasimes. Tai čia reikia padaryt taip, kad būtų tasai objektas išskirtas ir kontrastuotų su aplinka. Raudonas puikiai kontrastuos su juodu, žydru ar šviesiai mėlynu fonu, bet prastai su žaliu.Oranžinis ar geltonas - su tamsiai mėlynu. Bet prastai - su rudu. Mažas daiktelis puikiai kontrastuos su dideliais daiktais (jei kitų mažų nėra), o didelis - kontrastuos su mažais. Spalvotas daiktas - su nespalvotais. O nespalvotas - su spalvotais. Dar atkreipkit dėmesį į spalvų kontrastus, čia ryškiausios yra tokios įdomios kombinacijos, kaip mėlyna-geltona, raudona-žydra, žalia-violetinė ir panašiai...


Techniniai dalykėliai

Tai čia jau gal mažiau aktualūs šitie dalykėliai paprastų fotoaparatų savininkams, o svarbesni tiems, kas geresnius fotikus turi, veidrodinius. Nes paprastos muilinės šitų dalykų reguliuot neleidžia, tai čia jau neprisidarysi kažko...

Išlaikymas

Išlaikymas - tai tokia įdomi savybė fotiko, kai objektyvo užraktas (tokios kaip ir durelės, kurios šviesą praleidžia) atsidaro, apšviečia matricą, o paskui užsidaro. Tai gaunasi taip, kad kažkiek laiko fotikas mato vaizdą ir viską su visais pokyčiais užfiksuoja. Tai aišku, kad kuo trumpiau atsidaro tas vaizdas, tai tuo mažiau šviesos gauna matrica (trumpesnis išlaikymas). O kuo ilgiau atsidariusi būna - tuo daugiau gauna šviesos (ilgesnis išlaikymas).

Tai pavyzdžiui prieblandoj norom nenorom teks fotkint su ilgu išlaikymu, pavyzdžiui, kai užraktas atsidaro pusei sekundės. Tai tada būna cirkų - rankos fotografui vos vos suvirpa - ir visa fotkė sugadinta ir išskydusi. Bet kita vertus, pavyzdžiui, kai fotkini gerai kokį žmogų, tas rankomis mostaguoja, o veidas veik nejuda, tai galima gauti labai įdomių fotkių, su labai gražiai užfiksuotu judesiu, meniškai labai... Tai čia žaistis ir žaistis galima, treniruotis tik reikia daug...

Diafragma

Diafragma - tai kaip ir skylė objektyvo. Jinai būna kaip ir reguliuojama, tai su ja irgi galima įdomiai pažaist. Esmė ta, kad kai diafragma labai maža, tai nesvarbu kas bebūtų - ar vaizdas arti, ar toli, visas matosi ryškiai, kaip ir be erdvės. Bet kai diafragma didelė, tai galima labai gražiai erdviškas nuotraukas daryt, pavyzdžiui, nufotkint kokią nors peleninę taip, kad jos vidury kancarikai būtų ryškūs, o jau gale - išplaukę, kaip tolumoje... Gaunasi labai meniška viskas. Tik aišku, čia nusitaikyt reikia labai gerai. Irgi erdvė menui dideliausia...